Medehuurder van een appartement:
Flora Verzekerd vanaf
11,12 €/maand
tot 2.500€ huur
- Vaste prijs van 11,12 €/maand
- Speciale "cohousing" verzekering
- Voor alle medehuurders met huurprijs tot 2.500 €
- 0 € franchise vanaf 250 € schade
- Een contract met alle medehuurders
- Verandering van medehuurder via de app
Klantbeoordeling
Score Trustpilot : Huurderverzekering Flora voor een appartement 4,6/5 (144 beoordelingen)
4 op 4 stappen online bij Flora
Op 4 stappen Doe alles
via
smartphone
en de app!
Berekening | Offerte | Afsluiten | Betalen |
Bij Flora is de prijs van de verzekering cohousing + inboedel identiek zolang de huurprijs niet hoger is dan 2.500€ (exclusief kosten)
Huurprijs appartement | Verzekering cohousing + inboedel | Optie diefstal | Optie schade tussen medehuurders | Optie familiale verzekering |
---|---|---|---|---|
800 euro | 133 €/jaar11,12 €/maand | 89,16 €/jaar | 66,60 €/jaar | xx €/jaar |
950 euro | 133 €/jaar11,12 €/maand | 89,16 €/jaar | 66,60 €/jaar | xx €/jaar |
1.100 euro | 133 €/jaar11,12 €/maand | 89,16 €/jaar | 66,60 €/jaar | xx €/jaar |
1.500 euro | 133 €/jaar11,12 €/maand | 89,16 €/jaar | 66,60 €/jaar | xx €/jaar |
1.800 euro | 133 €/jaar11,12 €/maand | 89,16 €/jaar | 66,60 €/jaar | xx €/jaar |
2.000 euro | 133 €/jaar11,12 €/maand | 89,16 €/jaar | 66,60 €/jaar | xx €/jaar |
2.500 euro | 133 €/jaar11,12 €/maand | 89,16 €/jaar | 66,60 €/jaar | xx €/jaar |
2.600 euro | Niet aangeboden | Niet aangeboden | Niet aangeboden | xx €/jaar |
2.800 euro | Niet aangeboden | Niet aangeboden | Niet aangeboden | xx €/jaar |
3.000 euro | Niet aangeboden | Niet aangeboden | Niet aangeboden | xx €/jaar |
Onze premievoorbeelden komen uit een online simulatie voor Flora by Ethias voor een woningverzekering cohousing. Het product Flora cohousing is ontwikkeld voor woningen waarvan de huurprijs niet hoger is dan € 2.500, Flora verzekert dus geen woningen waarvan de huur zonder kosten meer dan € 2.500 bedraagt.
* tarief geldig voor de brandverzekering voor cohousers van een appartement bij Flora op datum van 05/09/2022
Ons advies
Flora heeft als eerste een echte woningverzekering voor cohousers in België ontwikkeld! Dit ontbrak inderdaad nog, hier met het gemak van de app. Zelfs in geval van verandering van huisgenoot kan je met een paar klikken het contract aanpassen. Want bij Flora staat elke medehuurders ingeschreven op het verzekeringscontract, wat handig is voor de eigenaar. Daarnaast dekt de cohousingverzekering van Flora zowel uw huurdersaansprakelijkheid als uw inboedel voor € 129 /jaar, zolang de huurprijs van de woning niet hoger is dan € 2.500, en dat is een meer dan voordelig tarief.
UNIEK: Flora heeft ook een specifieke optie gecreëerd voor cohousers "Schade tussen medehuurders": deze verzekering beschermt jou en je huisgenoten voor schade die je per ongeluk aan elkaar veroorzaakt.
Het omvat ook hulp in geval van conflict tussen de medehuurders en BOB-dekking. Kortom, het is duidelijk dat als je ook van plan bent om in "cohousing" te wonen, het beter is te kiezen voor deze complete oplossing om met je medehuurders in goede verstandhouding te leven.
Voordelen en nadelen
Plus
- 100% voor cohousing
- Voordelige tarieven
- Een enkel contract met de namen van alle medehuurders
- Geen franchise
- Makkelijk van medehuurder wisselen in de app
- Contract en specifieke cohousing optie
- Schademeldingen via de mobiele app
- Schadevergoeding binnen de week
- Teken het contract met itsme®
Min
- Geen betaling mogelijk via de app van uw bank of Payconiq
- Terugbetaling van slotenmakerkosten in geval van verlies van uw sleutels alleen als u had gekozen voor de optie Diefstal
Over Flora
Flora is een merk van Ethias, de op twee na grootste verzekeraar van het land in alle sectoren. Het werd gelanceerd in 2020 en biedt 100% digitale verzekeringen.
Diensten van Flora aan zijn klanten bij een schadegeval
In geval van schade moet u uw ongeval aangeven door te chatten met uw smartphone via de mobiele app van Flora. Selecteer in de chat "Ik wil schade melden" en volg daarna eenvoudig één voor één de instructies. Je kunt de status van je claim via de app volgen tot aan de terugbetaling.
Klanten kunnen contact opnemen met Flora via e-mail of telefonisch op +32 (0)2 320 31 68.
Aangezien Flora een 100% digitale verzekeraar is, communiceert de maatschappij vooral via de app of via email. De huurdersverzekering van Flora:
De huurdersaansparekelijheid:
Jouw aansprakelijkheid tegenover de verhuurder
- Als huurder ben je tegenover de verhuurder aansprakelijk voor de schade die je aan je huurwoning toebrengt. Deze verzekering dekt dus jouw huurdersaansprakelijkheid en die van je gezinsleden voor ongevalsschade aan de huurwoning.
Jouw aansprakelijkheid tegenover derden:
- Flora dekt ook eventuele ongevalsschade aan de naburige woningen (van derden) door een gedekt schadegeval waarvan de oorzaak in jouw woning ligt.
Inboedelverzekering
- Deze verzekering dekt de materiële schade aan jouw spullen of die van je gasten. Ze dekt ook je huisdieren.
Welke informatie moet ik meedelen om een offerte voor een brandverzekering te bekomen bij Flora ?
Via de app of de website sluit u een huurdersverzekering af in slechts 2 minuten.
- Kies volgens uw behoefte: brandverzekering huurder
- De te verzekeren woning: huis – appartement
- De huurprijs
- Kies de eventuele optionele garanties
- U ontvangt een prijsofferte en kan het contract meteen afsluiten via uw smartphone of online
Polis woning Flora voor de huurder
De Flora brandverzekering voor de huurder dekt meer dan enkel brandschade.
De schade die onder uw verantwoordelijk valt en uw verzekerde inboedel, moet veroorzaakt zijn door een van de gevallen die hieronder staan vermeld. Deze garanties kunnen aangevuld worden door een optionele dekking ‘Diefstal en vandalisme’. Dit zijn de gevallen waarin uw aansprakelijkheid en inboedel verzekerd zijn:
Brand:
Schade, niet enkel door brand maar ook door verbranding zonder vlam, door rook, roet of als gevolg van een ontploffing.
Water:
Schade door wegstromen, overstromen, infiltreren of opstuwen van water en schade door huiszwam.
Uitsluitingen en beperkingen:
- schade aan alle onderdelen van het dak, de dakgoten en kroonlijsten inbegrepen;
- schade door condensatie, opstijgend of zijdelings indringend vocht;
- schade door wegvloeien of overstromen van water waarvan de directe bron geen waterinstallatie in je woning is;
- de waarde van de weggestroomde vloeistof;
- schade door een gebrek aan onderhoud van de verwarmings- of waterinstallatie van het gebouw. Jij moet deze installaties onderhouden en de noodzakelijke herstellingen en vervangingen laten doen, of de verhuurder inlichten als hij moet instaan voor deze herstellingen.
Storm en hagel:
Schade veroorzaakt door:
- stormwinden van meer dan 80 km/u of krachtige winden die meerdere huizen binnen een straal van 10 km tre en;
- hagel;
- de druk of de verplaatsing van een compacte hoeveelheid sneeuw of ijs.
Uitsluitingen en beperkingen:
- In geval van storm: schade aan voorwerpen buiten de woning die niet stevig aan de woning zijn bevestigd of in de grond zijn verankerd.
Natuurrampen:
schade aan voorwerpen buiten de woning die niet stevig aan de woning zijn bevestigd of in de grond zijn verankerd;
Uitsluitingen en beperkingen:
- schade aan voorwerpen buiten de woning die niet stevig aan de woning zijn bevestigd of in de grond zijn verankerd;
- schade aan constructies die gemakkelijk verplaatsbaar of demonteerbaar zijn, die bouwvallig zijn of afgebroken worden, en hun eventuele inhoud, als deze constructies niet jouw hoofdverblijfplaats zijn;
- schade aan vervoerde voorwerpen;
- schade aan voorwerpen waarvan de herstelling geregeld wordt door bijzondere wetten of door internationale overeenkomsten;
- beperking tot maximaal € 2.500,00 voor schade aan tuinhuisjes, schuren en hun inhoud, en aan plantages, omheiningen en hagen;
- vergoedingsvoorwaarden bij natuurrampen: we betalen de uitgaven overeenkomstig artikel 130 § 2 van de wet van 4 april 2014 op de verzekeringen.
Glasbreuk:
Schade door breuk of barsten van de volgende voorwerpen: ramen, spiegels, sanitair, glazen wanden, glazen deuren, kookplaten, glazen meubilair, aquariums, serres, schermen van vaste tv’s en vaste computers.
Uitsluitingen en beperkingen:
- krassen en schilfers;
- breuk van smartphone-, tablet- of laptopschermen;
- breuk van glazen of plastic voorwerpen die geen ruiten zijn.
Elektriciteit
Schade door een elektrisch probleem of door blikseminslag.
Stookolie:
Schade door overlopen of wegvloeien van stookolie uit de verwarmingsinstallatie of de tank van de huurwoning of van een naburige woning.
Uitsluitingen en beperkingen:
- schade door een tank die niet is aangesloten op de verwarmingsinstallatie;
- schade door het gebrek aan onderhoud van de tank. Jij moet deze installaties onderhouden en de noodzakelijke herstellingen en vervangingen laten doen, of de verhuurder inlichten als hij moet instaan voor deze herstellingen.
- kosten voor de herstelling of vervanging van de tank;
- beperking tot maximaal € 10.000,00 voor de saneringskosten van vervuilde bodem overeenkomstig de minimale wettelijke normen;
- beperking tot maximaal € 1.000,00 voor de waarde van de weggevloeide stookolie.
Collectieve werknemersprotesten:
Schade door collectieve protesten van werknemers, zoals stakingen, demonstraties en samenscholingen of door maatregelen van de overheid om tijdens deze gebeurtenissen goederen te beveiligen en te beschermen.
Uitsluitingen en beperkingen:
- Deze waarborg kan bij ministerieel besluit opgeschort worden. De opschorting gaat 7 dagen na de kennisgeving van deze beslissing in.
Aanslagen:
Schade veroorzaakt door oproer, volksopstanden, terreurdaden of sabotage, en schade door maatregelen van de overheid om goederen tijdens deze gebeurtenissen te beveiligen en te beschermen.
Uitsluitingen en beperkingen:
- Deze waarborg kan bij ministerieel besluit opgeschort worden. De opschorting gaat 7 dagen na de kennisgeving van deze beslissing in.
Hevige klap door ongeval:
Materiële schade aan je inboedel of je spullen door een hevige klap door een ongeval veroorzaakt door een land- of luchtvoertuig, een ruimtevaartuig of een hefwerktuig en de lading van deze voertuigen, door de instorting van delen van naburige gebouwen, door meteorieten of door omgevallen bomen of masten.
Uitsluitingen en beperkingen:
- schade door landvoertuigen die jouw eigendom zijn of onder jouw bewaking staan.
Aanvullende dekkingen van Flora
Wat zijn de aanvullende dekkingen van Flora ?
Schade aan andere personen en hun goederen
Schade aan andere personen dan je verhuurder en jezelf:
- door je inboedel (bijvoorbeeld: je bloempot valt bij de buur en beschadigt een van zijn bezittingen)
- door een deel van de huurwoning of door de aangrenzende terreinen en stoepen (bijvoorbeeld: iemand raakt gewond omdat jij de sneeuw op je stoep niet geruimd hebt)
Uitsluitingen en beperkingen:
- schade door alle opbouw-, afbraak-en verbouwingswerken;
- schade tijdens de huur door op voorhand gekende gebreken of fouten;
- schade door het gebruik van gereedschap voor uitsluitend professioneel gebruik;
- schade aan je huurwoning, je spullen of aan jou toevertrouwde spullen;
- schade aan een derde met wie je een contractuele relatie hebt.
Schade door kleine aanpassingswerken
Ongevalsschade aan je woning of aan woningen errond door kleine aanpassingswerken aan het interieur door jou of door een gezinslid.
Uitsluitingen en beperkingen:
- schade door alle opbouw-, afbraak-en verbouwingswerken;
- schade door gebreken of fouten die bij de ondertekening van het huurcontract gekend zijn; - - schade door het gebruik van gereedschap voor uitsluitend professioneel gebruik;
- schrammen, vlekken, deuken;
- esthetische schade;
- beperking van de tussenkomst in de schade tot maximaal € 5.000,00.
Schade aan je spullen door een schadegeval bij je buur (een derde)
Flora vergoedt de schade aan je spullen veroorzaakt door:
- hulpverlening of iedere vorm van blussen, beschermen of redden;
- afbraak of vernietiging op bevel om verergering van het schadegeval te voorkomen;
- instorting die het rechtstreekse gevolg is van het schadegeval;
- gisting of zelfontbranding, gevolgd door brand of ontploffing.
Opzeggingsvergoeding bij beëindiging van het huurcontract
Betaling van de opzegvergoeding als je het huurcontract vroegtijdig opzegt. Flora betaalt maximaal het bedrag dat gelijk is aan 3 maanden huur. Als je jouw huurcontract dus voor het einde ervan moet verbreken, betaalt Flora je het bedrag dat je aan je verhuurder moet betalen terug, als de reden voor de verbreking hieronder vermeld staat:
- overlijden van een van de twee echtgenoten vóór de leeftijd van 75 jaar;
- echtscheiding of beëindiging van een wettelijk samenlevingscontract;
- beëindiging van een vast arbeidscontract of faillissement van een van de twee echtgenoten.
Uitsluitingen en beperkingen:
- beëindiging van een vast arbeidscontract wegens zware fout;
- frauduleus faillissement of faillissement door sluitingsmaatregelen die de overheid hee opgelegd;
- melding van de opzegging van het huurcontract, meer dan 6 maanden na het overlijden, de scheiding of de echtscheiding, het ontslag of het faillissement.
Dringende bijstand
Als je woning tijdelijk onbewoonbaar is of je inboedel tijdelijk onbruikbaar is door een gedekt schadegeval in België:
Flora organiseert voor jou en regelt, via IMA:
- een vertegenwoordiger die naar de plaats van het ongeval komt;
- het vervoer en de huisvesting van je gezin voor maximaal 7 dagen in een 3-sterrenhotel met ontbijt, met uitzondering van de andere maaltijden, dranken en andere diensten van het hotel, enkel als de getro en woning jouw hoofdverblijf is;
- jouw repatriëring, die van je gezinsleden en van je voertuig;
- de bewaking van het beschadigde gebouw gedurende maximaal 3 dagen;
- een vervangvoertuig van categorie B voor maximaal 5 dagen als jouw voertuig onbruikbaar is door een schadegeval.
Deze diensten moeten verplicht door Flora via IMA georganiseerd worden. Gebeurt dat niet, dan kan achteraf geen enkele tussenkomst geëist worden.
Flora kan:
- de bewaring en verplaatsing van de verzekerde goederen om de verergering van het schadegeval of een nieuw schadegeval te vermijden;
- de bijstand van een gezinshulp tot € 1.200,00 voor onderhoud van je woning, wassen en strijken van je was of voor boodschappen, als jij of een lid van je gezin in het ziekenhuis liggen; voor jou organiseren of jou eenvoudigweg vergoeden voor de gemaakte kosten.
Als alle voorwaarden voor tussenkomst vervuld zijn, kan Flora je ook binnen de 15 dagen een voorschot betalen om de eerste kosten te dekken.
Terugbetaling van bijkomende kosten in geval van een gedekt schadegeval
Als je de bewijsstukken bezorgt, komt Flora tussen voor de kosten:
- waartoe Flora de opdracht hee gegeven of die jij gemaakt hebt om bij dreigend gevaar het schadegeval te voorkomen of de gevolgen ervan te beperken;
- voor de redding en bewaring;
- voor de opruiming en afbraak die nodig zijn voor de wederopbouw of de wedersamenstelling van de verzekerde goederen;
- voor de heraanleg van de tuin tot € 10.700,00 behalve bij een natuurramp ;
- voor de begrafenis van een verzekerde die overleden is tijdens een ongeval of door de rechtstreekse gevolgen ervan binnen de 365 dagen. De dekking is beperkt tot € 12.800 per schadegeval.
Waar is de verzekering geldig?
Je aansprakelijkheid voor en de inboedel van je hoofdverblijfplaats op het adres dat in de bijzondere voorwaarden van je contract staat, zijn verzekerd, maar ook:
Je aansprakelijkheid:
- voor privégarages die zich op een ander adres in België bevinden;
- voor tijdelijke verblijfplaatsen in de hele wereld (maximaal 90 dagen per jaar);
- voor lokalen/tenten in België waarvoor de huurprijs niet hoger is dan € 1.500,00
Je inboedel die gedeeltelijk en tijdelijk waar ook ter wereld verplaatst is, met uitzondering van zitmaaiers, bromfietsen van minder dan 50cc en inboedel die zich in een tweede verblijf bevindt.
Opties: diefstal en vandalisme
Heb je deze optie genomen, dan komt Flora tussen bij vandalisme, diefstal of poging tot diefstal.
Van je inboedel:
Terugbetaling van je beschadigde of gestolen spullen na diefstal, poging tot diefstal of vandalisme, zelfs als die spullen gedeeltelijk en tijdelijk naar andere gebouwen in België of in het buitenland zijn verplaatst. Er moet wel sprake zijn van inbraak.
Op de persoon
Terugbetaling van je gestolen of beschadigde verzekerde spullen na een diefstal met geweld of bedreiging terwijl je te voet of in een voertuig op weg bent. Deze dekking geldt voor elk gezinslid, waar ook ter wereld.
Sleutels en sloten
Na diefstal of poging tot diefstal in je woning, diefstal of verlies van je sleutels zorgen we voor de vervanging van de sloten, de sleutels en de digitale hercodering van afstandsbedieningen als het adres geïdentificeerd kan worden en de deuren rechtstreeks toegang geven tot je woning.
Uitsluitingen en beperkingen:
- zonder inbraak in de gemeenschappelijke ruimtes, de garages en kelders gelegen op het adres van het gehuurde goed of op een ander adres;
- zonder inbraak in de aangrenzende gebouwen of andere gebouwen zonder rechtstreekse toegang tot het gehuurde goed;
- gepleegd door of met de medeplichtigheid van een of meer leden van je gezin, een of meer van je gasten of onderhuurders/bewoners;
- van een motorvoertuig dat een snelheid van meer dan 25 km/u haalt, van een aanhangwagen of - van de vaste toebehoren van deze voertuigen;
- in verwaarloosde panden;
- van je spullen die zich buiten bevinden;
- van een dier.
Vaststelling van de schadevergoeding
Algemene regels
In de aansprakelijkheidsverzekering vergoedt Flora het slachtoffer op basis van de werkelijke waarde. Concreet komt deze vergoeding overeen met de prijs van een identiek of gelijkaardig goed van dezelfde kwaliteit als je het vandaag zou kopen. Van deze vergoeding wordt de geschatte waardevermindering afgetrokken, afhankelijk van de ouderdom en de staat van het goed net vóór het schadegeval.
In de inboedelverzekering vergoedt Flora je de nieuwwaarde. Concreet komt deze vergoeding overeen met de prijs van een identiek of gelijkaardig goed van dezelfde kwaliteit als je het vandaag zou kopen. Maar als Flora op basis van de ouderdom en het gebruik van het goed de waardevermindering op meer dan 30% raamt, zal men enkel het deel van de waardevermindering aftrekken dat boven de 30% ligt. Als de waardevermindering van je zitbank bijvoorbeeld op 40% geraamd wordt, trekt men 10% (40%-30%) af van het bedrag van de nieuwwaarde van de zitbank.
Bijzondere gevallen:
- Als je elektrische en elektronische apparaten en installaties onherstelbaar zijn, zal Flora je de nieuwwaarde vergoeden en geen waardevermindering a rekken. Concreet komt deze vergoeding overeen met de prijs van een identiek of gelijkaardig goed van dezelfde kwaliteit als je het vandaag zou kopen. Maar als het apparaat hersteld kan worden, vergoedt men je het bedrag van de herstellingsfactuur tot maximaal de nieuwwaarde.
- Als een gedeelte van, en dus niet het volledige verzekerd goed beschadigd is, betaalt Flora enkel de herstellingskosten van het beschadigde gedeelte.
- Als bij natuurrampen de geraamde waardevermindering hoger is dan 30%, zal die volledig van de schadevergoeding afgetrokken worden.
- Voor schade aan je beplanting berekent Flora de vergoeding op basis van de vervanging ervan door gelijkaardige jonge planten.
- Bij een schadegeval met oppervlakkige schade komt Flora niet tussen voor het eventuele waardeverlies van de verzekerde goederen die niet door het schadegeval getroffen zijn. Men vervangt bijvoorbeeld niet je hele salon als enkel de eenpersoonszitbank beschadigd is.
Wat zijn de maximum tussenkomstplafonds
Basiswaarborgen:
Voor ongevalsschade aan de woning en de mogelijke gevolgen ervan voor de naburige woningen:
- is een plafond van € 26.550.000,00 zonder vrijstelling vastgesteld voor lichamelijk letsel;
- is een plafond van € 5.310.000,00 vastgesteld voor stoffelijke schade.
Deze twee tussenkomstplafonds evolueren mee met de consumptieprijsindex. De referentie-index op basis waarvan ze berekend worden, is de index van februari 2020, namelijk 256.24 (basis 1981 = 100).
Voor schade aan je inboedel en dus aan je spullen is een plafond vastgesteld op:
- € 25.000,00 voor een appartement;
- € 35.000,00 voor een huis met 2 of 3 gevels;
- € 50.000,00 voor een huis met 4 gevels.
Per voorwerp of per collectie (groep van voorwerpen) is een plafond vastgesteld op € 8.550,00.
De optionele waarborg «Diefstal en Vandalisme»
Afhankelijk van de gestolen of vernielde voorwerpen hanteert Flora de volgende tussenkomstlimieten:
- juwelen: maximaal € 2.200,00;
- horloges: maximaal € 1.200,00;
- waarden (contant geld, bankkaarten, effecten, niet-ingezette edelstenen en edelmetalen, cheques): maximaal € 600,00;
- diefstal met geweld op de persoon of in zijn voertuig: maximaal € 4.400,00;
- inboedel gedeeltelijk en tijdelijk verplaatst: maximaal € 4.400,00;
- diefstal uit kelders of gesloten garages wanneer je huurwoning deel uitmaakt van een flatgebouw: maximaal € 1.200,00;
- diefstal met inbraak in aangrenzende of niet-aangrenzende gesloten gebouwen zonder rechtstreekse - - toegang tot het gehuurde gebouw: maximaal € 1.200,00; vervanging van afstandsbedieningen en digitale hercodering: maximaal € 500,00.
Franchise
Er is geen franchise of vrijstelling
Flora komt enkel tussen bij schade waarvan het bedrag hoger dan 250,00€ wordt geschat (volgens de consumptieprijsindex).
Betaling van de premie
Wanneer en hoe moet de premie betaald worden?
De premie is het geldbedrag, taksen en bijdragen inbegrepen, dat je moet betalen om van de waarborgen die in je verzekeringscontract staan, te genieten.
Het is een jaarpremie, maar bij Flora wordt deze premie elke maand automatisch en op voorhand afgehouden van het betalingsmiddel dat je bij de ondertekening van je contract opgegeven hebt.
Beëindiging van het verzekeringscontract
U kan de verzekeringspolis opzeggen via de Flora app.
Als je jouw contract wil opzeggen, moet je dat ten laatste 3 maanden voor de jaarlijkse vervaldag, dus de verjaardatum van je contract, via de Flora-app doen. Zeg je binnen deze termijn op, dan wordt je contract niet verlengd. Anders wordt het automatisch verlengd voor een periode van een jaar.
Bijzondere gevallen:
Je kan je verzekering opzeggen via de Flora-App:
- na een schadegeval, ten laatste binnen de maand na de uitbetaling van de vergoeding of na de weigering tot tussenkomst door Flora. In dat geval gaat de opzegging in drie maanden te rekenen vanaf de dag na jouw aanvraag tot opzegging.
- bij een tariefaanpassing;
- als de termijn tussen de datum van ondertekening van je contract en de begindatum ervan (de eerste dag waarop je verzekerd wil zijn) meer dan een jaar is. Je moet ons wel ten laatste 3 maanden voor de begindatum van het contract laten weten dat je het contract wil opzeggen, zodat het nooit actief wordt.
- als de maatschappij een van de waarborgen opzegt. In dat geval moet hen ons inlichten binnen de 3 maanden nadat ze je hebben laten weten een van jouw waarborgen op te zeggen. De opzegging gaat ten laatste één maand na jouw aanvraag tot opzegging in.
Goed om weten:
De Flora medhuurderverzekering is een brandverzekering van Ethias. Het contract wordt afgesloten voor de duur van één jaar. Elk jaar wordt het automatisch stilzwijgend verlengd op zijn verjaardatum (die staat onder de term ‘vervaldatum’ in je bijzondere voorwaarden) voor opeenvolgende periodes van een jaar, behalve als een van de partijen ten minste 3 maanden voor de verjaardatum het contract opzegt.
Flora Insurance, handelsmerk van Ethias NV – Rue des Croisiers 24, 4000 Luik – www.flora.insure – info@flora.insure Verzekeringsmaatschappij erkend onder n°0196 (KB van 3 en 4 juli 1979, MB van 14 juli 1979) RPM Liège TVA BE 0404.484.654 – Belfius Bankrekening : BE35 0689 3705 9837 BIC : GKCCBEBB